Škoda Octavia: 5 zvezdica na EURO NCAP testu

2019-12-09

Četvrta generacija najprodavanijeg ŠKODA modela je postigao maksimalnih pet zvezdica na testu od nezavisnog Evropskog programa za ocenjivanje novih automobila (Euro NCAP).

Ovo čini da je nova ŠKODA OCTAVIA jedan od najsigurnijih kompaktnih modela na tržištu. Njegovih 88 % za dečju bezbednost i zaštitu putnika ga stavlja među apsolutno najuspešnije medju svim testiranim vozilima do danas. Njegov izuzetan opšti rezultat nastavlja tradiciju maksimalnih rezultata za ŠKODA vozila kao što je crash test za sigurnost, pet zvezdica su imali SUV modeli KODIAQ , KAROQ , kompaktna SCALA kao i novi gradski SUV ŠKODA KAMIQ.

Christian Strube,iz odbora za tehnološki razvoj u ŠKODA AUTO kompaniji , je ovim povodom  rekao: "Mi smo veoma zadovoljni sa rezultatom od pet zvezdica na Euro NCAP testu za novi model ŠKODA OCTAVIA. Radimo naporno da povećamo aktivnu i pasivnu bezednost naših vozila na sve višim nivoima I da učesnicima u saobraćaju obezbedimo maksimalnu zaštitu.

U poslednjih nekoliko godina, svi naši novi modeli su nagrađeni sa maksimalnim rezultatima na ovom referentnom testu za crash bezbednost. Posle modela ŠKODA SCALA i KAMIQ, nova OCTAVIA je treći po redu ŠKODA model u ovoj godini. Sve obuhvatna sigurnosna oprema nova generacije automobila je dopunjena brojnim sistemima za pomoć koji su uglavnom rezervisane za višu klasu vozila".

Medju brojnim sistemima asistencije po prvi put u ŠKODINIM modelima se nalaze i: Collision Avoidance Assist, Turn Assist i Exit Warning.U gradskoj vožnji dobro će doći Front assist sa zaštitom pešaka i biciklista .Bočni asistent obaveštava o automobilima koji dolaze od pozadii pomaže u vožnji na auto putu,u slučaju neizbežnog sudara Crew protect assist priprema vozilo za udarac. Do devet vazdušnih jastuka zaštitiće putnike u slučaju nezgode. Nakon sudara system multi –collision brake zaustavlja vozilo i ne dozvočljava da se nekontrolisano kreće.

Euro NCAP je osnovan 1997 godine,a pored sadašnjih članova ,tu je bilo I dvanaest članova ministarstva saobraćaja, automobilski klubovi, udruženje osiguranja I istraživački institute iz osam Evropskih zemalja. Konzorcijum se nalazi u Belgijskom gradu Leuvenu. On sprovodi testove sa trenutnim odelima I procenjuje njihovu aktivnu I pasivnu bezbednost. Tokom proteklih godina, ovi testovi su postali sve strožiji I sada sadrže niz različitih scenarija sudara. Iako je u početku bio zasnovan isključivo na rezultatima sudara,konačne ocene danas daju veću težinu procenama sigurnosnih sistema I dostupnih sistema pomoći vozaču.