Konfigurišite Škoda automobil
Konfigurator automobila
Često ste susrećete sa terminima koji Vam nisu poznati. U nastavku je rečnik pojmova delova automobila i određenih funkcija:
A-C
ABS
Antiblokadni sistem – senzori broja obrtaja mere brzinu obrtanja točkova. Ukoliko jedan ima tendenciju blokiranja smanjuje se sila kočenja dok se on ponovo ne stabilizuje.
Airbag
Sigurnosni sistem koji treba da spreči udarac glavom o upravljač ili instrument-tablu prilikom nesreće (frontalni, ukošeni ili bočni udarac) pomoću naduvavanja „vazdušnog jastuka“ koji u isto vreme štiti i gornji deo tela. Vazdušni jastuk se aktivira pri brzinama iznad 25 km/h. Pri manjim brzinama vazdušni jastuk se ne aktivira. Senzori na vozilu mere mesto udarca i aktiviraju potreban vazdušni jastuk (kod bočnog udarca, samo bočne vazdušne jastuke – vidi „bočni vazdušni jastuci“, kod frontalnog udarca, samo prednje vazdušne jastuke).
Alarmni uređaj
Sprečava pokušaje provaljivanja i otuđenja vozila. U zaključanom vozilu pod nadzorom je prostor motora, prtljažnik, vrata, radio (u zavisnosti od modela tj. opreme pod nadzorom je i unutrašnjost vozila). Prilikom nasilnog ulaska u vozilo aktiviraju se akustični i optički signali (oko 30s trubljenja i žmiganja)
Amortizeri
Amortiziraju vibracije vozila koje nastaju usled neravnina na podlozi i time povećavaju komfor i sigurnost vožnje: skraćuju put kočenja i sprečavaju prevremeno trošenje guma
Asistencija kočenja
Asistencija kočenja prilikom naglog kočenja povećava silu kočenja. U opasnim situacijama većina vozača koči pravovremeno, ali ne i s dovoljnom silom kočenja koja bi osigurala maksimalno kočenje. Kod nagle upotrebe papučice kočnice stoga se aktivira asistencija kočenja te u saradnji s ABS-om povećava učinak kočenja. To skraćuje put kočenja.
ASR
Regulacija pogonskog proklizavanja – smanjuje snagu motora kod proklizavanja pogonskih točkova te tako povećava stabilnost. Kad točkovi počnu proklizavati kod pojedinih cilindara u motoru prestaje ubrizgavanje goriva, čime se smanjuje snaga motora i s tim povezana pogonska sila.
Automatski menjač
Automatski menjač samostalno preuzima izbor prenosa i menjanje brzina prenosa pomoću različitih parametara koje određuje vozač (gas, brzina itd.). Sledeće brzine sačinjavaju automatski menjač i mogu se namestiti polugom za izbor: P – parkirna; R – vožnja nazad; N – neutralno; D – stalan položaj za vožnju napred; 3 – položaj za „brdovite“ puteve; 2 – položaj za planinske puteve; 1 – položaj za strme planinske puteve
Baterija bez održavanja
Baterija s izuzetno dugim vekom trajanja.
Bi-ksenonski farovi
Kod bi-ksenonskih farova ksenonski sastav se koristi i za kratko svetlo. Pritom prebacivanje sa kratkog na dugo svetlo iznosi 12 milisekundi i odvija se kontinuirano. Prelaz je zbog toga mekan i ugodan oku. Prebacivanje sa kratkog na dugo svetlo odvija se pomicanjem elektromagnetski upravljanog zaslona u glavnom svetlu.
Bio-dizel
Metil-ester iz biljnog (PME) ili repinog ulja (RME) su alternativa dizel gorivu i proizvode se esterizacijom biljnog ulja. To gorivo se može koristiti u dizel-motorima najnovije generacije. Upotrebom bio-dizela može se neznatno smanjiti snaga motora kao i neznatno povećati potrošnja goriva. Bio-dizel je biološki lako razgradiv te se može koristiti zimi samo do -10 C.
Blokada motora
vidi „elektronička blokada motora“
Bočne zaštitne lajsne
Sprečavaju bočna oštećenja vozila uzrokovana od strane trećih osoba (npr. prilikom parkiranja).
Bočni vazdušni jastuk
Važno su poboljšanje sigurnosti u pogledu bočnog sudara. Većinom su integrisani u naslonima sjedišta te se, poput prednjih vazdušnih jastuka, aktiviraju preko zajedničke elektroničke centralne jedinice prilikom bočnog sudara. (vidi „vazdušni jastuk“)