Konfigurišite Škoda automobil
Konfigurator automobila
Električni SUV
Predstavljamo potpuno novi Enyaq, prvi Škodin električni SUV. Upečatljiv stil, prostrana unutrašnjost, visokokvalitetni materijali i najnovija tehnologija samo su neki od njegovih brojnih vrhunaca. Sa svojom najsavremenijom vezom, najsavremenijim sistemima za pomoć vozaču i izuzetnom udobnošću, savršen je za gradski saobraćaj kao i za duge vožnje.
Sa Citigoᵉ iV smo vam dokazali da imate mnogo čemu da se radujete sa pojavom električnih vozila. Enyaq podiže lestvicu još više, jer je izgrađen na modularnoj platformi specijalno razvijenoj za električne automobile i nudi najsavremeniju tehnologiju, brzo punjenje i veliki domet.
Pročitajte višeSa Škoda SUV automobilima navikli ste se na moderan i samouveren izgled. Enyaq nastavlja ovu tradiciju i ističe se sa dizajnom koji je poznat, ali inovativan i privlačan. Proporcije automobila naglašavaju prostran unutrašnji prostor.
Pročitajte višeNovi dizajn unutrašnjosti stavlja još veći naglasak na prostranost modela Enyaq, uključujući veliki prtljažnik karakterističan za Škoda automobile. Kvalitetna izrada uz brojne praktične pregrade za odlaganje, garancija su udobnosti. Ekološki prihvatljivi materijali su kao šlag na torti.
Pročitajte višePored novog dizajna unutrašnjosti, Škoda Enyaq ima i čitav niz inteligentnih i inovativnih rešenja koja su veoma intuitivna za korišćenje. Izdvaja se standardni digitalni kokpit, širok spektar mogućnosti za povezivanje i ambijentalno osvetljenje.
Pročitajte višeKada vozite električno vozilo, ne štedite samo životnu sredinu, već i svoj novac.
Pročitajte višePogon na zadnje točkove se vraća u Škodu sa svim pratećim prednostima. Kada ste za volanom, prvo što ćete primetiti je poboljšana vuča pri startovanju. Ostale prednosti su manji raspon između osovina (do 2.3 m u poređenju sa modelom Kodiaq) i vožnja sa tišim zvukom što unapređuje osećaj mira. Elektromotor montiran na zadnju osovinu može biti dopunjen drugim elektromotorom na prednjoj osovini. Ovo pretvara Enyaq u vozilo sa pogonom na sva četiri točka.
Kao što je uobičajeno kod drugih Škoda modela, i Enyaq je dostupan i sa izborom režima vožnje. U ponudi je šest režima vožnje (Eco+, Eco, Comfort, Normal, Sport i Individual), koje vozač može da koristi da kontroliše ne samo reakciju vozila na papučici gasa, već i raspoloživi obrtni moment, maksimalnu brzinu i intenzitet klima uređaja. Enyaq sa pogonom na svim točkovima nudi dodatni režim vuče. U kombinaciji sa opcionim DCC (Dinamička kontrola šasije), izabrani režim vožnje će takođe uticati na podešavanja šasije.
Ćelije baterije su ugrađene u pod. Ovo snižava težište automobila, što je važno prilikom vožnje u krivinama i za očuvanje maksimalnog prostora za putnike. Dostupni kapaciteti baterija 62 i 82 kWh su osnova za nazive različitih verzija vozila (60, 85 i 85x) i određuju snagu i domet. Da bismo sveli na minimum zahteve za baterije, pripremili smo toplotnu pumpu za Enyaq koja obezbeđuje grejanje i hlađenje.
Enyaq je opremljen kombinovanom utičnicom za sistem punjenja. Baterija se može puniti iz izvora sa naizmeničnom strujom (AC) do snage punjenja od 11 kW, ili iz izvora sa jednosmernom strujom (DC) do snage punjenja od 175 kW. Alternativa standardnom punjenju iz izvora napajanja je regeneracija kočione energije. Ovo je proces u kome se kinetička energija vozila pretvara u električnu energiju, koja se zatim skladišti u visokonaponskoj bateriji.
Staložen izraz prednjeg dela sa farovima koji izgledaju kao kose oči, nagoveštava snagu modela Enyaq. Robusnost automobila garantuje da ćete se u njemu osećati samouvereno i bezbedno.
Mnogo razmišljanja je uloženo u osvetljenje automobila, tako da možete da se radujete ne samo Full LED Matrix farovima, već i osvetljenju prostora za ulaz i jedinstvenoj inovaciji – Cristal Face.
Kod modela Enyaq panorama krov veličine 1 m2 dostupan je kao opciona oprema. Prednji deo panorama krova može da se otvori i alternativno povuče skroz unazad. Staklo je zatamnjeno kako bi se omogućilo dovoljno svetla u automobilu i smanjio prodor toplote u unutrašnjost.
Novi dizajn enterijera se oslanja na kvalitet na koji ste navikli. Pored toga, automobil ima još više prostora i još pametnija rešenja. Na primer, instrument tabla je dizajnirana tako da imitira haubu sa izbočenjima za Škoda logo. Ima sličan podignuti deo za podupiranje vaše ruke kada koristite infotainment ekran. U unutrašnjosti automobila je dostpan i veliki broj pregrada za sve putnike.
Enyaq pazi na prirodu ne samo svojim radom bez emisija, već i korišćenjem ekološki prihvatljivih materijala u unutrašnjosti. Sedišta boje konjaka, na primer, koriste kožu/veštačku kožu koja je obojena listovima masline, koji su inače otpad koji se ne može ponovo koristiti. U unutrašnjosti, sedišta su 40% od sertifikovane prirodne vune, dok je preostalih 60% napravljeno od poliestera od recikliranih plastičnih flaša.
Odlika Škoda automobila je da ima prtljažni prostori iznad proseka po veličini, izradi i pametnim rešenjima. Enyaq ostaje veran ovoj tradiciji, tako da se možete radovati brojnim karakteristikama koje će vam olakšati život.
Jedan od važnih elemenata enterijera je novi Digital Cockpit, koji je kompaktan i prikazuje samo najbitnije informacije. Kod modela Enyaq, Digital Cockpit je deo standardne opreme. Može da bude dopunjen sa head-up displejom sa AI tehnologijom, koja je po prvi put ugrađena u Škoda automobil. Odeljak iznad podataka koje projektuje head-up ekran rezervisan je za prikaz AI proširene realnosti.
Infotainment ekran od 10” ili do 13” je samo početak. Možete da ga koristiti za podešavanje svih osnovnih funkcija automobila, kao što su ventilacija i asistencija za bezbednost. Enyaq u ponudi ima i širok spektar mogućnosti za povezivanje, uključujući USB-C portove, bežično uparivanje sa pametnim telefonom i daljinsko upravljanje preko Škoda Connect.
Dvozonska ili trozonska kontrola klima uređaja,možda i u kombinaciji sa toplotnom pumpom. Sofisticirano ambijentalno osvetljenje sa mogućnošću podešavanja različitih boja i intenziteta za različite delove enterijera. Funkcija za izbor režim vožnje. Dugme za asistenciju pri parkiranju. I još mnogo drugih funkcija. Enyaq obiluje funkcijama koje će svakodnevnu vožnju učiniti izuzetno prijatnim iskustvom.
Infrastruktura za korišćenje elektrificiranih vozila se razvija iz dana u dan.
Kako Enyaq ne stvara nikakve emisije, mnoge zemlje pružaju podršku prilikom kupovine elekričnih automobila. Ovo je i vozilo kojem je dozvoljen ulazak na mesta koja su zabranjena za automobile sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Takođe, neke zemlje nude i druge popuste prilikom kupovine električnih automobila. Postoje neki gradovi u kojima možete pronaći besplatna mesta za parkiranje u stambenim zonama. Dostupnost ovih pogodnosti se razlikuje od države do države.
Putni asistent (Travel Assist) integriše nekoliko sistema i funkcija koje predstavljamo zasebno na sledećim stranicama. Kada su međusobno povezani, automobil može znatno olakšati vožnju i povećati udobnost tokom putovanja. Kada je aktiviran,putni asistent može automatski da zaustavi i ponovo pokrene automobil, da zadrži automobil u traci, omogući preticanje drugih vozila, da prati druga vozila u saobraćajnoj gužvi ili da prikazuje okolni saobraćaj na displeju.
Pored praćenja saobraćaja ispred, prediktivni tempomat prepoznate saobraćajne znakove i ograničenja brzine zabeležene u navigacionom sistemu. Ovaj sistem omogućava da blagovremeno prilagodite brzinu, na primer kada se automobil približava krivini, kružnom toku ili raskrsnici, ili kao odgovor na ograničenja brzine.
Modul za obradu slika pretražuje skenirane slike za poznate saobraćajne znakove i upoređuje rezultate sa navigacionim podacima. Sistem obrađuje znakove ograničenja brzine, znakove za zabranu preticanja, znakove zabrane ulaska u jednosmerne ulice i sva dodatna uputstva, kao i povezane znakove ograničenja, a zatim ih prikazuje vozaču.
Automobil može da se kreće užim trakama (npr. radovi na putu) zahvaljujući Narrov Lane Assist,naprednoj poboljšanoj asistenciji Adaptive Lane Assist, koja drži vozilo u pokretu u odabranoj poziciji unutar trake. Spektar situacija koje se mogu detektovati proširen je tako da uključuje – pored privremenih žutih uzdužnih oznaka – razne objekte pored puta, kao što su barijere i redovi (paralelno i uzdužno) parkiranih automobila. Automobilom može da upravlja u krivinama bez uzdužnih oznaka i da se kreće uskim gradskim ulicama. Sistem radi samo pri brzinama iznad 60 km/h.
Asistencija za promenu saobraćajne trake može autonomno da izvrši promene trake na putevima kao što je autoput pri brzinama iznad 90 km/h. Sve što vozač treba da uradi da bi započeo manevar je da uključi pokazivač pravca (ali samo u otključanom položaju). Ovaj asistent koristi podatke iz čitavog niza senzora.
Škoda Enyaq asitencija Travel Assist je podrška za vožnju u urbanim sredinama koja može da identifikuje uobičajene situacije u gradskom saobraćaju, kao što su parkirana vozila, saobraćajna ostrva i raskrsnice. On se oslanja na podatke online komunikacije. Pomoć je korisna u situacijama kada je nemoguće izbeći nesreću jednostavnim zaokretom oko prepreke. Sistem je u stanju da izračuna najprikladniju putanju na osnovu podataka dostupnih sa prednje kamere i radara. Ovaj proračun uzima u obzir rastojanje, širinu i položaj vozila ili prepreke ispred. U kritičnoj situaciji u kojoj prednji asistent (pogledajte Asistent za bezbednost) interveniše kočenjem, i kada vozač preduzima akciju izbegavanja načinom na koji pomera volan, sistem za podršku u upravljanju (Urban Evasive Steering Support) vrši ciljane intervencije u upravljanju kako bi pomogao u obilasku prepreke prateći odgovarajuće odabranu liniju kretanja kako ne bi došlo do sudara sa preprekom.
Pomoć pri zastoju u saobraćaju olakšava vožnju automobila u saobraćajnim gužvama. Ovaj sistem se oslanja na sisteme Adaptive Cruise Control i Adaptive Lane Assist za pokretanje, kočenje i okretanje automobila kako bi se prilagodio kretanju okolnih vozila u saobraćajnoj gužvi.
Asistencija za hitnu pomoć smanjuje rizik od incidenta ako se vozač ne oseća dobro. Ako asistencija Adaptive Lane Assist detektuje da vozač nema ruke na volanu čak i nakon upozorenja, ovaj asistent se aktivira, usporava automobil da se zaustavi dok ga drži u traci i uključuje svetla upozorenja.
Prednji asistent (Front Assist) je sigurnosni sistem za upozorenje na sudar. Suočen sa neizbežnim sudarom, on aktivira kočnice kako bi minimizirao posledice. Takođe vrši zaustavljanje u slučaju nužde ako pešak ili biciklista pokuša da preseče put automobila. U kritičnoj situaciji u kojoj prednji asistent interveniše kočenjem i vozač pokazuje da preduzima akciju izbegavanja načinom na koji pomera volan, asistent za izbegavanje sudara ciljano interveniše u upravljanju kako bi pomogao u obilasku prepreke.
Asistencija za pomoć pri skretanju, koja se isporučuje kao deo prednjeg asistenta, dizajnirana je da nadgleda vozilo koje dolazi u susret kada skrećete levo na raskrsnici. Ako postoji neposredna opasnost, vozilo se potpuno zaustavlja i aktivira signal upozorenja.
Zahvaljujući dva radarska senzora na zadnjem delu automobila, bočni asistent detektuje vozila koja se približavaju otpozadi ili koja su u mrtvom uglu automobila. O tome ste obavešteni pomoću LED signala na unutrašnjoj strani kućišta retrovizora. Bočni asistent može da detektuje vozila udaljena do 70 m i na taj način vas takođe efikasno upozorava na opasne situacije na autoputevima i putevima sa dve kolovozne trake.
Ova nova bezbednosna funkcija za kretanje unazad je još jedna od komplementarnih funkcija bočnog asistenta. Ona vizuelno i akustički upozorava vozača i druge putnike, kada na primer automobil izlazi sa paralelnog parkinga, a otvaranje vrata može da dovede do sudara sa drugim vozilom, biciklistom ili električnim skuterom. Asistencija koristi zadnje radare bočnog asistenta i nadgleda područje iza i duž bočnih strana automobila do udaljenosti od 35 m.
Sistem prethodno zateže pojaseve prednjih sedišta u slučaju neposrednog sudara ili u nestabilnim situacijama u vožnji i uključuje ESC da bi skoro potpuno zatvorio bočne prozore kako bi sprečio ulazak stranih tela u vozilo. Sistem radi zajedno sa prednjim radarom.
Ako Enyaq učestvuje u saobraćajnoj nezgodi i aktiviraju se vazdušni jastuci, automobil bi mogao da ostane i dalje u pokretu i izazove još jednu nezgodu. Tada na scenu stupa kočnica koja zaustavlja vozilo kako bi sprečila dalje posledice.
Škoda Enyaq se isporučuje sa standardnim LED farovima koji sadrže diode za kratka i duga svetla, poziciono svetlo i dnevna svetla. Mnoge prednosti LED tehnologije su duži životni vek i činjenica da manje troši energiju.
Škoda Enyaq se standardno isporučuje sa LED zadnjim svetlima, gde se nalaze diode za kočnice, zadnja svetla i svetla za maglu.
Napredni farovi koriste LED diode za sve svoje funkcije. U poređenju sa standardnim farovima, oni su snažniji i, povrh toga, imaju bočno svetlo i najsavremeniju Matrix funkciju.
Full LED zadnja svetla sadrže diode koje obavljaju svaku funkciju. One uključuju zadnje svetlo u oba dela fara i dinamični zadnji pokazivač koji upada u oči. Pored toga, svetla doprinose animiranoj funkciji Coming/Leaving Home – kada je automobil zaključan/otključan, prednja i zadnja svetla prikazuju svetlosnu animaciju.
Koristeći multifunkcionalnu kameru koja detektuje izvore svetlosti iz nadolazećih vozila, Matrix funkcija Full LED farova maskira distribuciju svetlosti oko drugih vozila ili saobraćajnih znakova u realnom vremenu sa LED čipovima koji se mogu pojedinačno uključivati ili isključivati. Ovo dovodi do savršeno osvetljenog puta ispred i veće bezbednosti.
Nova komponenta asistencije za parkiranje je inteligentno parkiranje, koja se koristi za automatsko dovršavanje manevra parkiranja na parking mestu koje je u poznatom okruženju, npr. kod kuće. Automobil automatski kontroliše upravljanje, kočenje i pravac kretanja (napred ili nazad), uz kontinuirano praćenje okoline, otkrivanje objekata i pešaka i sprečavanje sudara sa njima. Inteligentno parkiranje je u mogućnosti da parkira automobil na parking mestu u poznatom okruženju na većoj udaljenosti (do 50 m).
Da bi se izbegle one situacije pri parkiranju u kojima ne zakočite na vreme, Enyaq kao odgovor na prednje ili zadnje upozorenje o udaljenosti uključuje pomoć pri manevrisanju, funkciju koja zaustavlja automobil da bi se izbegao sudar.
Pružajući vam udobnost i orijentaciju tokom parkiranja, zadnja kamera koristi kameru koja se nalazi na ručki vrata prtljažnika. Na infotainment ekranu sistem pokazuje prostor iza automobila i ukazuje na dinamičke linije navođenja, na osnovu širine vozila.
Da li želite da znate šta se tačno dešava oko automobila? Area View sistem prikazuje na infotainment displeju nekoliko različitih uglova oko vozila, snimljenih širokougaonim sočivima četiri kamere koje su postavljene napred i pozadi i na poklopcima retrovizora. Panoramski pogled na vozilo od 360 stepeni olakšava parkiranje ili manevrisanje u uskim ulicama.
Infotainment sistem nove generacije sa ugrađenom eSIM karticom nudi praktične funkcije kao što su vesti o saobraćaju ili Wi-Fi konekciju za uređaje putnika.
Pročitajte višeŠkoda Enyaq je opremljen sa infotainment sistemom sa klizačem na dodir. Klizač se može koristiti za promenu jačine zvuka muzike, uvećanje i umanjivanje navigacione mape ili promenu temperature pomoću klima uređaja. SmartLink omogućava da se aplikacije za pametne telefone koriste i kontrolišu preko ekrana infotainment sistema. Online Škoda Connect objedinjuje osnovni set online usluga koje obuhvataju ažuriranja softvera i osnovne funkcije za električna vozila u daljinskom pristupu.
Škoda Connect online usluge pružaju usluge navigacije i informacije, uključujući informacije o saobraćaju i opciju daljinske kontrole odabranih funkcija vozila pomoću pametnog telefona.
Daljinski pristup, jedna od funkcija sitema Škoda Connect, omogućava da uključite unutrašnju ventilaciju pre putovanja. Veoma je korisna tokom vrelih letnjih dana, jer snižava unutrašnju temperaturu pre nego što uđete u automobil koji je parkiran na suncu.
Sa Laura glasovnim asistentom automobil će izvršiti vaše komande. Kratke komande su prošlost. Sada možete da kontrolišete auto sa asistentkinjom Laurom koja razume normalan govor. Laura će vam pomoći da kontrolišete navigaciju, medije, infotainment, klima uređaj i tekstualne poruke, i tako vam omogućava da se bolje koncentrišete na vožnju.
Enyaq je standardno opremljen sa dva moderna prednja USB-C porta sa pozadinskim osvetljenjem za prenos podataka i punjenje. Dva dodatna USB-C porta, zajedno sa utičnicom od 230 V, mogu se opciono dodati kako bi putnici pozadi punili svoje uređaje.
Škoda Enyaq ima odeljak u prednjim vratima sa kišobranom u vratima vozača, u slučaju da vas uhvati kiša. Kišobran je opciono dostupan i za drugi odeljak.
Znate onaj deo prezentacije u avionu kada govore o prsluku za spasavanje ispod vašeg sedišta? U Škodi vam sada nudimo Simply Clever dodatak. Možda nije na naduvavanje, ali njegova reflektujuća površina bi mogla da spasi život noću. Bezbedno je smešten u sopstvenom držaču i na prednjim i na zadnjim vratima, što ga čini lakim za pristup.
Korišćenje mehaničke sigurnosne brave za decu na zadnjim vratima zahteva dodatnu pažnju kada ste u kolima sa decom. Kad god zatreba možete elektronski da aktivirate i deaktivirate brave zadnjih vrata sa vozačevog sedišta.
Opcioni praktični sklopivi stočiči sa držačima za piće ugrađeni su u naslone prednjih sedišta
Džepovi na zadnjoj strani naslona prednjih sedišta su odlični za odlaganje stvari. Kako su malo veći za mali pametni telefon, Enyaq u ponudi ima dodatni mali džep koji je savršen za telefone putnika pozadi.
Razumemo da se put čini mnogo dužim ako su svi žedni. Zbog toga postoji poseban prostor u panelima prednjih i zadnjih vrata za skladištenje flaša od 1,5 litra. Sigurno će tamo bezbedno stajati, spremne kada vam je potrebno piće.
Seli ste za volan, držite parking karticu i još nekoliko sitnica, i razmišljate šta da radite sa njima kako bi ostali na dohvat ruke, i da se ne bi izgubili u većim odeljcima za odlaganje. Na levoj strani ispod volana nalazi se odeljak na izvlačenje koji je dizajniran upravo za ovakve situacije.
Ovo je prvi put da Škoda automobil ima praktičan prostor za skladištenje od 11,4 l ispod centralne konzole.
Kod automobila Škoda Enyaq instrument tabla se isporučuje isključivo kao digitalni kokpit. Ovo je digitalni displej u boji dijagonale 5,3” koji nudi sledeće režime: Osnovni, Navigacioni, Pomoćni sistemi i Do viđenja (konačna statistika). Možete se prebacivati između pojedinačnih rasporeda pomoću dugmeta na volanu.
Phone Box je odeljak za odlaganje mobilnog telefona na centralnoj konzoli koji omogućava mobilne pozive čak i kada je signal slab. Telefonska kutija takođe može puniti pametni telefon koristeći Qi bežični standard.
Dobre vesti! Nema više svađa oko USB portova i utičnica. Škoda Enyaq ih ima u velikim količinama. Za putnike na zadnjim sedištima pripremljena su dva USB-C porta i utičnica od 230 V.
Škoda Enyaq može biti dopunjen audio sistemom sa 12 zvučnika i digitalnim ekvilajzerom. Ceo zvučni sistem je fino podešen da odgovara enterijeru automobila Enyaq u saradnji sa nemačkom kompanijom Canton, specijalizovanom za razvoj i proizvodnju zvučnika i audio sistema. Možete izabrati nekoliko unapred definisanih audio profila (Canton, govor, rok i filharmonija). Zvuk se može prilagoditi putnicima u automobilu (svi, napred, zadnji i vozač). Sistem pruža savršeno iskustvo uz vašu omiljenu muziku.
Sa opcionim električnim vratima prtljažnika, prtljažnik se može otvoriti i zatvoriti pritiskom na dugme ili pomoću dugmeta na ključu. Takođe se može otvoriti preko virtuelne pedale pomeranjem noge blizu senzora na zadnjem braniku, čime će se automatski otvoriti.
Automatska roletna savršeno pokriva sve što nosite u prtljažniku. Glavna prednost dolazi do izdražaja kada želite nešto da ubacite ili izvadite iz prtljažnika. Nakon što se otvore vrata prtljažnika, poklopac se automatski pomera unazad.
U tipičnom Škoda stilu, Enyaq prtljažnik nudi izuzetno praktične karakteristike. Predmeti se mogu pričvrstiti u prtljažnik pomoću fiksatora za teret. Samo gurnite svoje kutije ili torbe za kupovinu između elemenata i više neće kliziti. Pričvršćivači za teret se mogu preklopiti i čuvati sa strane prtljažnika.
Velikoj varijabilnosti prtljažnika doprinose i čvrste kuke sa strane. Dizajnirane su za kačenje predmeta ili prtljaga koji bi inače bili nestabilni ili ne bi stali na pod prtljažnika.
Želite da konfigurišete vaš Enyaq model od glave do pete?
Pokrenite Škoda konfigurator za vašu zemlju.
Opustite se. Škoda Enyaq ima dovoljno prostora za sve putnike i prtljag.
Tehnički detaljiŠkoda Enyaq na YouTube-u
Škoda Enyaq je nagrađen sa maksimalnih 5 zvezdica na Euro NCAP testovima sudara.